7 Contoh Cover Letter yang Berkualitas untuk Lamar di Berbagai Bidang

12 April 2023 19:35 WIB
Ilustrasi contoh cover letter yang berkualitas.
Ilustrasi contoh cover letter yang berkualitas. ( Pixabay/Pexels)

Sonora.ID - Berikut ini contoh cover letter yang berkualitas dan dapat disesuaikan dengan bidang pekerjaan yang Anda lamar.

Cover letter adalah adalah surat yang ditulis dan dikirimkan bersamaan dengan lamaran kerja untuk memberikan informasi tambahan mengenai diri pelamar dan alasan mengapa mereka cocok untuk posisi yang dilamar, demikian dijelaskan laman The Balance Careers.

Surat biasanya diarahkan kepada perusahaan dengan memperlihatkan ketertarikan, keterampilan, dan pengalaman pelamar dalam bidang yang terkait dengan posisi yang dilamar.

Oleh karenanya, penting untuk membuat cover letter yang menarik agar dilirik oleh perusahaan karena ini menjadi jembatan pertama untuk direkrut.

Baca Juga: 7 Contoh Kalimat Penutup Surat Lamaran Pekerjaan yang Menarik

Untuk itu, simak contoh cover letter dalam bahasa Inggris yang berkualitas di bawah ini.

1. Cover Letter untuk Pekerjaan di Bidang Pemasaran

Dear Hiring Manager,

I am excited to apply for the Marketing Specialist position at XYZ Company. With a Bachelor's degree in Marketing and three years of experience in the field, I am confident in my ability to make a significant contribution to your team.

In my current role at ABC Company, I have successfully executed marketing campaigns that resulted in a 25% increase in sales over the past year. I am well-versed in social media marketing, email marketing, and SEO, and have experience managing multiple projects simultaneously.

I am excited about the opportunity to join XYZ Company and bring my expertise to help grow your business. Thank you for considering my application.

Sincerely,

[Your Name]

2. Cover Letter untuk Pekerjaan di Bidang Teknik

Dear Hiring Manager,

I am writing to express my interest in the Mechanical Engineer position at XYZ Company. With a Master's degree in Mechanical Engineering and five years of experience designing and testing mechanical systems, I am confident in my ability to contribute to your team's success.

In my current role at ABC Company, I have designed and tested several successful mechanical systems, including a new suspension system for a high-performance sports car. I have also managed projects from conception to completion, ensuring they are delivered on time and within budget.

I am excited about the opportunity to work at XYZ Company and help develop innovative mechanical solutions for your clients. Thank you for considering my application.

Sincerely,

[Your Name]

Halaman Berikutnya
Berkomentarlah secara bijaksana dan bertanggung jawab. Komentar sepenuhnya menjadi tanggung jawab komentator seperti diatur dalam UU ITE
Laporkan Komentar
Terima kasih. Kami sudah menerima laporan Anda. Kami akan menghapus komentar yang bertentangan dengan Panduan Komunitas dan UU ITE.
Laporkan Komentar
Terima kasih. Kami sudah menerima laporan Anda. Kami akan menghapus komentar yang bertentangan dengan Panduan Komunitas dan UU ITE.
92.0 fm
98.0 fm
90.4 fm
102.6 fm
93.3 fm
97.4 fm
98.9 fm
101.1 fm
96.0 fm
96.7 fm
99.8 fm
98.9 fm
98.8 fm
90.8 fm
97.5 fm
91.3 fm
94.4 fm
91.8 fm
102.1 fm
98.8 fm
95.9 fm
88.9 fm
101.8 fm
97.8 fm
101.1 fm
101.8 fm
101.1 Mhz Fm
101.2 fm
101.8 fm
102.1 fm